Op zoek naar God

op zoek naar god

Ben je op zoek naar God? Het bijzondere nieuws is dat God eigenlijk op zoek is naar jou. Omdat God op zoek is naar jou, legt Hij een verlangen in jouw hart, om op zoek te gaan naar Hem.

Want Hij houdt van je en trekt je tot Hemzelf. God is op zoek naar jou en wil intens graag dat je Hem leert kennen. Daarom spreekt Hij tot je hart, om Hem te zoeken. Het is alsof God tot je zegt: “Zoek Mij, Ik wil dat je Mij vind!”

Jezus Christus vertelde het verhaal van de verloren zoon, die God vaarwel gezegd had. God wordt in dat verhaal vergeleken met een liefhebbende, vergevende vader. De zoon laat God los en gaat zijn eigen weg. Uiteindelijk krijgt hij problemen en beseft dat hij terug wil naar zijn vader. Hij komt met hangende pootjes terug, en vind zichelf onwaardig. Maar de vader zegt: “Ik ben ontzettend blij dat je terug bent!” Hij omhelst de zoon en viert een groot feest voor hem. De vader stond elke dag op de uitkijk. Met zijn ogen zocht hij de horizon af, zoekend naar de terugkomst van zijn kind.

God is op zoek naar jou, Hij wil je hart bereiken. Hij is als een vader die wacht op je, tot je Hem echt vindt.

Wil je God echt vinden?

Er zijn veel leugens in deze wereld, die bedoeld zijn om je van God weg te houden, of je een verkeerd beeld van God te geven. Veel mensen gaan niet op zoek naar God, omdat ze leugens over Hem geloven. Of ze zijn wel op zoek, maar vinden Hem niet echt, omdat hun beeld over God verkeerd is.

op zoek naar god natuur

God wil je hart vrij maken van alle leugens die er over Hem bestaan, zodat je Hem echt leert kennen.

Denk eens na: vind jij het leuk als mensen allerlei onjuiste dingen over je denken? Vind je dat prettig? Nee, je vind het vreselijk als mensen leugens over jou geloven. En nog erger is het als je ziet dat mensen die leugens over jou verspreiden onder diegenen die jij liefhebt.

Kun je nagaan hoeveel pijn het God doet dat er leugens over Hem verteld worden? Kun je begrijpen hoe erg God het vind als wij vanalles over Hem denken waardoor we zijn liefde en goedheid niet ten volle kunnen ervaren?

Als je op zoek bent naar God, is het belangrijk dat je bereid bent de leugens over God los te laten. Veel mensen zeggen ‘ik zoek God’ maar als God zich duidelijk aan hen openbaart, willen ze Hem niet en gaan ze verder ‘op zoek naar God’. Veel mensen noemen zich een ‘zoekend mens’ maar niet iedereen die op zoek is, wil ook echt vinden…

Ben je op zoek naar God om Hem echt te vinden? Of omdat je het zo interessant vind om ‘zoekend’ te zijn?

Als je op zoek bent naar God, komt er een moment dat je op een kruispunt komt: Ga ik mijn trots afleggen tegenover God? Of wil ik dat God buigt voor mij, mijn meningen en denkbeelden?

Een van de grooste obstakels voor mensen die op zoek zijn naar God, is trots. Je kunt God niet leren kennen als je niet bereid bent als een kind te worden en alles los te laten. Durf jij dat? Ben je bereid om diep te knielen voor Hem die alles gemaakt heeft en die de Heer is van hemel en aarde? Ben je bereid om echt een kind van God te worden? God wil je vervullen met zijn liefde. Hij wil je doordrenken met zijn goedheid. God is zo intens goed, liefdevol, trouw en genadig.

op zoek naar god gebed

Maar je kunt Hem pas ervaren als je bereid bent om te knielen in diepe overgave aan Hem.

Een nederig hart wordt door God omhelsd en gekoesterd. Hij ontfermt zich over hen die nederig zijn, maar Hij weerstaat mensen die trots zijn, zegt de Bijbel.

God wil je vervullen met zijn liefde. Hij is er voor je. Hij is niet boos op je. Maar Hij wil je vrij maken van de denkbeelden over Hem die niet kloppen met wie Hij echt is.

En vergeet niet dat God vooral op zoek is naar jou. Hij wil je hart veroveren met zijn liefde. Hij heeft een plan met je leven. God droomt bijzondere dromen over je. Hij wil je zo graag laten zien wie Hij ECHT is.

Ga dus op zoek naar God, meer dan ooit tevoren.

Over de auteur David Sorensen

David Sorensen zet zich met hart en ziel in om iedereen te laten zien hoe geweldig het is om God echt te kennen. Zijn grootste verlangen is dat mensen leren hoe ze God zelf kunnen ervaren als hun allerbeste Vriend en liefhebbende Vader.

Volg mij op:

Pin It on Pinterest

Share This